۱)پشت و رو کردن شلوار

برای کاهش سایش و از بین رفتن رنگ و حالت شلوار های جین بهتر است آن ها را پشت و رو کرده سپس داخل لباسشویی انداخته یا بشویید. با این کار دیگر سطح شلوار یا البسه سایش نداشته و بسیار می تواند به سالم ماندن شلوار شما کمک کند.

۲)بستن زیپ و دکمه شلوار هنگام شستن

توصیه می شود برای این که شلوار حالت خود را حفظ کند و صدمه ای به زیپ ها وارد نشود و یا دکمه ها به البسه دیگر گیر نکنند و آسیب نزنند، هنگام شستن شلوار جین زیپ و دکمه ها را بسته،سپس داخل لباسشویی انداخته و یا بشویید.

۳)استفاده از آب سرد هنگام شستشو

استفاده از آب جوش و یا خیلی گرم می تواند آسیب جدی به شلوار جین و یا سایر البسه بزند.توصیه می شود هنگام شستن شلوارهای جینحتما از آب سرد و یا کاملا ولرم استفاده شود.یکی از دلایلی که شلوار شما پس از شست و شو رنگ خود را از دست داده و یا کمرنگ می شود و از طرفی حالت اولیه خود را ندارد،استفاده از آب گرم است.

۴)عدم استفاده از شوینده های قوی و پهن کردن در سایه

به هیچ عنوان از یک شوینده قوی با خاصیت پاک کنندگی بالا استفاده نکنید. گاهأ مشاهده شده که از صابون ها برای شست و شوی این شلوارها استفاده می شود.همچنین توصیه می شود شلوار خود را به همان صورت پشت و رو در سایه ودر هوای آزاد،به دور از خورشید پهن کنید تا با گردش هوا شلوار شما کاملا خشک شود.